Am avut multe discuții cu oameni care activează în marketing, branding și PR din diverse firme, dar și cu antreprenori sau oameni din top management-ul unor companii mai mari.
Indiferent de subiectele discutate, am sesizat câteva probleme de comunicare care par să se repete pe meleagurile mioritice – România.

Lipsa strategiei de comunicare – lipsa structurii
Taskuri multiple, responsabilități neclare, așteptări neconturate, roluri suprapuse pe mai multe persoane. Cele enumerate duc către eșec, direct, fără ocolișuri.
Lipsa de structură a funcției de marketing
Marketingul are funcție strategică – de a duce un business în viitor. Rolul strategiei de marketing este să urmărească trendurile și inovațiile tehnologice. Menține brandul creat de strategie de comunicare.
Lipsa de planificare și consecvență
Managementul presupune prioritizarea unor acțiuni față de altele.
Comunicarea proastă duce la detalii omise și greșeli de execuție. Execuția proastă încalcă și distruge orice planificare. E un cerc vicios.
Greșelile de comunicare despre care vorbim la Arta Conversației susțin lipsa consecvenței.
Nerecunoașterea importanței și contribuției funcției de marketing
”Lucrăm mult + nu măsurăm + nu știm dacă ce facem e bine și ajută business-ul, ca atare suntem nesiguri și acceptăm mai multe task-uri fără noimă, deci muncim și mai mult – ceilalți nu înțeleg ce facem și nici ce rol avem, așa că se uită la noi cu suspiciune și pun mai multă presiune.”
Ce mi-am propus să fac prin intermediul Visions of Joy?
Să susținem profesionalismul și abordarea etică în marketing.
Make joy happen 🙂